Solenis + Diversey:<br/>Stronger Together

Tech-for-good-bedrijf Lumitics en Diversey gaan samen voedselverspilling tegen

donderdag 9 februari 2023

VOOR ONMIDDELLIJKE PUBLICATIE

Tech-for-good-bedrijf Lumitics en Diversey gaan samen voedselverspilling tegen en willen wereldwijd de CO2-voetafdruk en kosten in keukens verminderen.

Diversey is een cruciale partner in talloze keukens in meerdere sectoren. Omdat wij begrijpen wat de impact van voedselverspilling is, zowel qua kosten als impact op het milieu, willen we samen met u voedselverspilling verminderen. Om het belang hiervan te benadrukken zijn we een partnerschap aangegaan met Lumitics, waardoor we u een programma tegen voedselverspilling kunnen aanbieden dat u helpt uw CO2-voetafdruk te verkleinen en de kosten van voedselverspilling te reduceren.

Diversey is een strategisch partnerschap aangegaan met Lumitics, een Singaporees tech-for-good-bedrijf dat een slimme, op AI gebaseerde tracker van voedselverspilling aanbiedt, die naadloos te integreren is in keukens en daardoor helpt voedselverspilling te verminderen en de kosten in keukens over de hele wereld te verlagen. In het kader van dit partnerschap zal Diversey voedselverspillingsreductie toevoegen aan zijn bestaande portfolio van duurzame producten, naast andere ESG-elementen ... Lumitics zal profiteren van de ervaring van Diversey en Diversey zal profiteren van een uitstekend technologisch platform dat besparing stimuleert. Ze beginnen in het Midden-Oosten en zullen van daaruit wereldwijd gaan uitbreiden.

Voedselverspilling is een enorm probleem en heeft een grote impact op industrieën die met verse producten werken, zowel qua kosten als operationele CO2-voetafdruk. "Jaarlijks wordt er wereldwijd meer dan 1,6 miljard ton aan voedsel verspild. Alleen al hotelkeukens gooien 25% van al het eten dat ze kopen weg. Hoet voelt niet alleen verkeerd dat we voedsel verspillen terwijl we weten dat mensen in de wereld honger lijden, maar voedselverspilling draagt ook bij aan een ander probleem: de opwarming van de aarde. Voedselverspilling veroorzaakt 11% van alle uitgestoten broeikasgassen!", zegt Lumitics over hun doel om de verspilling van voedsel te verminderen. Zowel overheden als stakeholders in de sector beschouwen het ontwikkelen van innovaties op het gebied van broeikasemissieverlaging een topprioriteit. Zo ook Diversey. De introductie van een programma om voedselverspilling te beperken voegt waarde toe aan onze duurzaamheidsprogramma's in de horeca en foodservice en helpt onze samenwerkingen nog succesvoller te maken.

"Lumitics is erg enthousiast over de samenwerking met Diversey, een bedrijf met een uitstekende reputatie in de sector en een bewezen veerkrachtig en sterk 'track record' op het gebied van duurzame innovatie. Dit luidt de volgende fase van onze groei in, zodat we een veelbelovende markt kunnen aanpakken die aanzienlijk verder reikt dan ons eigen land. Er is veel werk voor de boeg, maar het hele team van Lumitics is erg dankbaar voor zo'n kans," stelt Rayner Loi, CEO en medeoprichter van Lumitics.

"Door samen te werken met Lumitics kunnen we onze klanten een geavanceerde technologie aanbieden voor hun keukens, zodat ze de bedrijfskosten van verschillende formaten keukens kunnen verlagen," zegt Frank Theis, Chief Revenue Officer bij Diversey. "Daarbij ondersteunt deze samenwerking onze duurzaamheidsinspanningen om de enorme CO2-uitstoot van voedselafval te verminderen. Wetenschappelijk onderbouwde doelstellingen voor broeikasemissies staan tegenwoordig overal hoog op de agenda en we zijn dan ook verheugd om onze klanten programma's te kunnen bieden om die doelstellingen te bereiken."

Over Diversey:

Na meer dan honderd jaar staat het merk Diversey gelijk aan productkwaliteit, service en innovatie. De reinigingsmiddelen en hygiëneproducten van Diversey helpen een veiligere en schonere wereld te creëren voor mensen, bedrijven en gemeenschappen. We ontwikkelen en leveren innovatieve producten, diensten en technologieën die levens redden en ons milieu beschermen.

Over Lumitics:

Lumitics is een in Singapore gevestigd technologiebedrijf dat slimme, op AI gebaseerde trackers van voedselverspilling ontwerpt en produceert om voedselverspilling te verminderen en kosten te drukken. De apparaten van Lumitics zijn speciaal ontworpen voor drukke keukens en bieden een naadloos proces dat de huidige manier van werken in de keuken niet verstoort. Op basis van de bijgehouden data over voedselverspilling leren chef-koks dankzij Lumitics hoe ze hun verspilling met maximaal 40% kunnen reduceren en voedselkosten met 2%-8% kunnen verminderen.

VOOR MEER INFORMATIE