Solenis: Introductie van<br />onze nieuwe merkidentiteit
Bekijk hoe we ons ontwikkelen
Sluiten 686C6711-FB74-47F4-AFEE-14D0F9C09B39

Diversey – een Solenis-bedrijf roept winnaar van EHMA Sustainability Award uit

De EHMA Sustainability Award wordt jaarlijks in samenwerking met Diversey – een Solenis-bedrijf, uitgereikt aan een EHMA-lid dat het afgelopen jaar met succes innovatieve duurzaamheidsprojecten heeft geïmplementeerd.

maandag 15 april 2024

VOOR ONMIDDELLIJKE PUBLICATIE

Een afgevaardigde van EHMA Portugal neemt de prijs namens de heer Pinto in ontvangst.

WILMINGTON, Del. (VS) - Elk jaar reiken de Europese vereniging van hotelmanagers (EHMA) en Diversey – een Solenis-bedrijf, een Duurzaamheidsprijs uit aan een hotelmanager die lid is van de vereniging en die het afgelopen jaar het succesvolst innovatieve projecten op het gebied van duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheid heeft geïmplementeerd. De winnaar van 2024, Pedro Pinto, General Manager van Corpo Santo Lisbon Historical Hotel, nam deel met een zeer origineel en inspirerend initiatief: een kaartspel. Deze nieuwe, unieke en ambitieuze activiteit voor een hotel weet medewerkers en gasten op een leuke en andere manier te betrekken. Het spel daagt spelers uit om creatief na te denken over het terugdringen van CO2-uitstoot, wat een stimulans kan zijn voor innovatie en de toepassing van nieuwe technologieën of processen die koolstofefficiënter zijn. De prijsuitreiking vond plaats tijdens het galadiner van de jaarlijkse algemene vergadering van EHMA in Venetië op 13 april, die ook het 50-jarig bestaan van de vereniging markeerde.

"We hadden ook dit jaar weer interessante kandidaten met een verscheidenheid aan activiteiten gericht op energie, verantwoorde consumptie, betrokkenheid en welzijn van werknemers, bescherming van de biodiversiteit, lokale inkoop en nog veel meer", zegt EHMA-voorzitter Panos Almyrantis, Nationaal Afgevaardigde van Griekenland & Cyprus en Chief Development Officer (CDO) van Ella Resorts in Athene. "Dit is tekenend voor onze sterke betrokkenheid binnen de vereniging bij duurzame ontwikkeling en milieubeheer, in combinatie met sociale verantwoordelijkheid en onderbouwd met sterke kwantitatieve resultaten".

Een jury bestaande uit Dr. Daniel Daggett, Vice President Corporate Sustainability bij Solenis, Pawel Lewtak, Vice President EHMA, CEO Syrena Hotels en General Manager Polonia Palace Hotel in Warschau (Polen), Arjan van Rheede, Senior Onderzoeker Duurzaamheid, Hotelschool Den Haag, gecoördineerd door Yann Bancourt, Global Leader, Corporate Accounts - Center of Excellence en Customer Support Solenis, koos de winnaar van dit jaar.

Het winnende project verweeft de principes van Environmental Social Governance en de Duurzame Ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties in een strategisch managementspel met 48 tot nadenken stemmende kaarten, die spelers aanzetten tot een kritische beoordeling en ontwikkeling van hun bedrijfsstrategieën in de richting van duurzaamheid. Bovendien maken de eenvoud en duidelijkheid van het spel het toegankelijk voor een breed publiek, waarbij snel en gemakkelijk veel mensen betrokken worden

"Onze toewijding aan duurzaamheid zit diep ingebakken in elk aspect van onze activiteiten. Corpo Santo Lisbon Historical Hotel is EU Flower-gecertificeerd, wat getuigt van alle acties die in het hotel zijn uitgevoerd", legt Pinto uit. "Het spel kan worden gebruikt in het hotel of in een bedrijfsomgeving en gasten kunnen worden uitgenodigd om mee te spelen, waardoor ze actief worden betrokken bij de ervaring."

In het managementspel worden spelers geconfronteerd met keuzes en consequenties met betrekking tot afvalbeheerstrategieën, waarbij hun beslissingen in een gesimuleerde omgeving direct worden gekoppeld aan recyclingpercentages. In andere scenario's worden spelers beloond voor het kiezen van opties waarbij PCR-materialen worden gebruikt, waardoor de voordelen en bruikbaarheid van PCR in bedrijfsactiviteiten worden geïllustreerd. Het uiteindelijke doel is om spelers te helpen een beter inzicht te krijgen in hoe zakelijke beslissingen de CO2-uitstoot kunnen beïnvloeden, een mentaliteit aan te moedigen die gericht is op koolstofvermindering en hen aan te moedigen duurzame praktijken in hun bedrijfsmodellen te integreren.

De concurrenten:

Eleni Basi, General Manager, Koullias Hotels, Kos, Griekenland

De Koullias Groep heeft aanzienlijke inspanningen geleverd om voedselverspilling tegen te gaan en duurzaamheid te verbeteren, omdat ze de dringende noodzaak inziet om de impact van toerisme op het milieu te beperken. Effectieve strategieën voor het beheer van voedselafval en andere duurzame praktijken, zoals energie-efficiëntie en afvalvermindering, zijn geïmplementeerd om hun ecologische voetafdruk te minimaliseren. De Groep geeft de voorkeur aan lokale producten en heeft alle leveranciers gescreend op basis van duurzaamheidscriteria, actief op zoek naar duurzamere oplossingen.

Marco Montagnani, General Manager, Grand Hotel Victoria Concept & Spa, Menaggio, Comomeer, Italië

Grand Hotel Victoria Concept & Spa maakt deel uit van de Travel and Charm green-certificering en heeft zich altijd ingezet voor de planeet. De initiatieven omvatten een ecologische afvalverwerking, een gratis koelsysteem, het gebruik van elektrische auto's en het totale elimineren van plastic in het hotel. Daarom omschrijft het Grand Hotel Victoria zichzelf als het Groene Hart aan het Comomeer, omringd door de natuur en uitkijkend over het meer, dankbaar voor de omgeving waar het ligt en die het zo goed mogelijk probeert te respecteren.

Raimondo Sartorio, Parco San Marco Hotels & Beach Resort, Porlezza, Como, Italië

Een intacte omgeving vormt de basis van dit hotelcomplex; daarom is het management geïnteresseerd in een harmonieuze symbiose van natuur en milieu, waarin commercieel kan worden gehandeld. Een intacte omgeving en een biodiverse flora en fauna helpen gasten om te ontspannen, bij te komen en te genieten van onvergetelijke ervaringen. Het implementeren van een innovatief, toekomstgericht project vereist niet alleen langetermijninvesteringen, maar ook een uitzonderlijk team van flexibele, creatieve en competente medewerkers die werken in een synergetische en stimulerende sfeer, waaraan het hotelmanagement bijzonder veel waarde hecht.

Emmy Stoel, General Manager, Sofitel Legend The Grand, Amsterdam, Nederland

Het hotel zet zich in voor het bereiken van de beste praktijken op het gebied van ecologische en sociale duurzaamheid. Als onderdeel van The Grand's Social Engagement Project werkt The Grand nauw samen met lokale en nationale liefdadigheidsorganisaties en neemt het deel aan projecten gericht op onderwijs, afvalvermindering, voedsel, armoede, eenzaamheid, ouderen en meer. Om zich op deze activiteiten te kunnen richten, heeft The Grand een MVO-commissie die naar doelen toewerkt, resultaten analyseert en op basis van informatie nieuwe activiteiten bedenkt om doelen te bereiken.

<h2>Over Diversey</h2> <p>Diversey, een bedrijf van Solenis, biedt schoonmaak-, hygi&euml;ne- en infectiepreventieoplossingen voor de horeca-, voedselservice-, gezondheidszorg-, drank- en verwerkte voedingsmiddelen- en zuivelmarkten. Deze oplossingen, waaronder geavanceerde reinigingsmiddelen, digitale technologie&euml;n en waardevolle diensten, stellen klanten in staat een schonere, veiligere en duurzamere wereld op te bouwen.</p>
<h2><span data-contrast="auto"><span data-ccp-parastyle="Body Subhead" data-ccp-parastyle-defn="{&quot;ObjectId&quot;:&quot;2e5eccfa-f6bf-4323-893c-245c52e27b67|109&quot;,&quot;ClassId&quot;:1073872969,&quot;Properties&quot;:[469775450,&quot;Body Subhead&quot;,201340122,&quot;2&quot;,134234082,&quot;true&quot;,134233614,&quot;true&quot;,469778129,&quot;BodySubhead&quot;,335572020,&quot;1&quot;,134224900,&quot;true&quot;,201342446,&quot;1&quot;,201342449,&quot;1&quot;,469777841,&quot;Arial&quot;,469777842,&quot;Times New Roman&quot;,469777843,&quot;Times New Roman&quot;,469777844,&quot;Arial&quot;,201341986,&quot;1&quot;,469769226,&quot;Arial,Times New Roman&quot;,335559739,&quot;60&quot;,469775498,&quot;Normal&quot;,469778324,&quot;Normal&quot;]}">Wie of wat is EHMA</span></span><span data-ccp-props="{&quot;335559739&quot;:60}">&nbsp;</span></h2> <p><span data-contrast="auto">EHMA – European Hotel Managers Association werd in 1974 in Rome opgericht door prominente hoteldirecteuren met een onbetwiste professionele ethiek met als doel het imago van het hotelwezen te behouden en te verbeteren. De vereniging bestaat uit vooraanstaande hotelmanagers die ernaar streven om de favoriete vereniging van hotelmanagers te zijn en de meest prestigieuze en unieke hotels in Europa te vertegenwoordigen. Het ondersteunen van een inclusieve en stimulerende netwerkomgeving, het delen van ervaringen, inzichten en ondersteuning, en het effectief communiceren binnen de hotelbranche, met integriteit, loyaliteit en vertrouwen zijn de kernwaarden van de vereniging. De vereniging heeft momenteel meer dan 440 leden die 23 Europese landen vertegenwoordigen, ongeveer 400 hotels, 86.000 kamers en 66.000 werknemers.</span><span data-ccp-props="{&quot;335559739&quot;:180}">&nbsp;</span></p>

VOOR MEER INFORMATIE

Global