Solenis: Introductie van<br />onze nieuwe merkidentiteit
Bekijk hoe we ons ontwikkelen
Sluiten 686C6711-FB74-47F4-AFEE-14D0F9C09B39

Diversey introduceert innovatieve mechanische vaatwasoplossing voor herbruikbaar plastic vaatwerk

De oplossing is de nieuwste toevoeging aan het Diversey-assortiment keukenverzorgingsproducten en helpt klanten te voldoen aan de EU-richtlijn voor kunststoffen voor eenmalig gebruik.

woensdag 1 mei 2024

VOOR ONMIDDELLIJKE PUBLICATIE

Suma PolyWash and PolyDry Product

De nieuwe Diversey Suma PolyWash L56R en Suma PolyDry A9 worden aangeboden in 2x5 liter en 10 liter SafePack.

WILMINGTON, Del. (VS) - Diversey, een Solenis-bedrijf, introduceert een nieuwe uitgebreide en kosteneffectieve mechanische vaatwasoplossing voor herbruikbaar plastic vaatwerk, als aanvulling op het uitgebreide assortiment keukenverzorgingsproducten. Door de effectiviteit van Suma PolyWash L56R, een machinewasmiddel voor intensief gebruik, te combineren met Suma PolyDry A9, een geconcentreerd neutraal spoelmiddel, wil dit mechanische vaatwassysteem de uitdagingen aanpakken waarmee bedrijven worden geconfronteerd bij de overgang van plastic voorwerpen voor eenmalig gebruik naar herbruikbare plastic voorwerpen.

Diverseys innovatieve oplossing komt net op het moment dat de Richtlijn (EU) 2019/904 - kunststoffen voor eenmalig gebruik van kracht wordt, die strenge doelen stelt voor het verminderen van plastic voor eenmalig gebruik. De richtlijn schrijft voor dat plastic bekers en voedselverpakkingen voor eenmalig gebruik in 2024 voor 75% recyclebaar moeten zijn en in 2027 voor 90%. Als bedrijven overstappen op herbruikbare kunststof artikelen worden ze vaak geconfronteerd met uitdagingen zoals hogere kosten, meer handling en complexere reinigings- en droogprocessen.

De feedback van klanten is erg positief. Zoals een topklant van Diversey vertelde: "Met Suma PolyWash en Suma PolyDry hebben we gemerkt dat onze herbruikbare plastic artikelen bijna helemaal drogen na het wassen. Handmatig nadrogen is niet nodig, wat onze werkzaamheden versnelt en de kans op verontreiniging verkleint. De snellere droogtijden betekenen ook dat we ons vaatwerk sneller weer in gebruik kunnen nemen, wat uiteindelijk een positieve financiële impact heeft door minder werkuren voor handmatig drogen."

Deze goedkeuring benadrukt de voordelen van Diverseys nieuwe oplossing, waaronder:

• Effectieve reiniging voor herbruikbare plastic voorwerpen, waaronder Tritan en voorwerpen op basis van polypropyleen.
  • Geen risico op vervuiling dankzij de verbeterde droogprestaties van Suma PolyDry A9
  • Snelle droogtijden, waardoor handmatig nadrogen niet meer nodig is.
  • Operationele efficiëntie, wat leidt tot lagere kosten en snellere doorlooptijden.

Daniel Daggett, Ph.D., Vice President of Sustainability bij Solenis, benadrukt hoe deze oplossing aansluit bij de bredere duurzaamheidsstrategie van het bedrijf. "Door bedrijven in staat te stellen over te stappen van materialen voor eenmalig gebruik naar herbruikbare plastic producten helpen we de circulaire economie te bevorderen, afval te verminderen en de milieu-impact van de activiteiten van onze klanten te verlagen. Deze oplossing ondersteunt niet alleen de naleving van de EU-richtlijn voor kunststoffen voor eenmalig gebruik, maar sluit ook aan bij de bredere duurzaamheidsdoelstellingen van ons bedrijf, die zich richten op het creëren van innovatieve, milieuvriendelijke en operationeel efficiënte oplossingen."

Ga voor meer informatie over Diverseys Suma PolyWash en PolyDry naar hub.diversey.com/suma-polywash-and-suma-polydry.

<h2>Over Diversey</h2> <p>Diversey, een bedrijf van Solenis, biedt schoonmaak-, hygi&euml;ne- en infectiepreventieoplossingen voor de horeca-, voedselservice-, gezondheidszorg-, drank- en verwerkte voedingsmiddelen- en zuivelmarkten. Deze oplossingen, waaronder geavanceerde reinigingsmiddelen, digitale technologie&euml;n en waardevolle diensten, stellen klanten in staat een schonere, veiligere en duurzamere wereld op te bouwen.</p>
<div class="line">&nbsp;</div> <h2>Over Solenis</h2> <p>Solenis, eigendom van Platinum Equity, is een toonaangevende wereldwijde producent van speciaalchemicali&euml;n die zich richt op het leveren van duurzame oplossingen voor waterintensieve industrie&euml;n, waaronder pulp en papier, institutionele, industri&euml;le, voedsel- en dranken-, en zwembad- en spawatermarkten. Het productportfolio van het bedrijf omvat een breed scala aan waterbehandelingschemicali&euml;n, proceshulpmiddelen, functionele additieven, reinigingsmiddelen, desinfectiemiddelen en geavanceerde monitoring-, controle- en leveringssystemen. Deze technologie&euml;n worden door klanten gebruikt om operationele effici&euml;ntie te verbeteren, de productkwaliteit te verhogen, bedrijfsmiddelen te beschermen, de milieubelasting te minimaliseren en schonere en veiligere omgevingen te cre&euml;ren. Het bedrijf is gevestigd in Wilmington, Delaware, en heeft manufacturing-facilities productiefaciliteiten strategisch gelegen over de hele wereld en een team van meer dan employees professionals in countries landen verspreid over continents continenten. Solenis is een 2024 Best Managed Company Gold Standard honoree.</p> <p>Voor meer informatie over Solenis, bezoek <a href="/nl-NL/">www.solenis.com</a> of volg ons op sociale media.</p>

VOOR MEER INFORMATIE

Global